نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1957
-
الف
+

فیلم های منتخب ایتالیا در خانه هنرمندان «تهران» به نمایش درمی آید

سفیر ایتالیا

 نشست رسانه ای هفته سینمای ایتالیا در ایران، صبح امروز (چهارشنبه ۶ تیر(سرطان) با حضور «مائورو کنچاتوری» سفیر ایتالیا و (مجید رجبی) معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، در ابتدای این نشست رجبی معمار گفت: از هفته آینده در خانه هنرمندان هفته فیلم‌های ایتالیایی آغاز خواهد شد و در این هفته چند فیلم از کشور ایتالیا که قبلاً مجوزهای لازم آن دریافت شده است، نمایش داده می‌شود. 

سپس کنچاتوری سفیر ایتالیا بیان کرد: برایم باعث افتخار است که هفته فیلم ایتالیا در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. روابط ما با خانه هنرمندان یک رابطه تاریخی است و در این مدت تعاملات خوبی انجام شده است. تقریباً تمامی نماینده‌های فیلم‌های ایتالیایی در این هفته فیلم خواهند داشت. من به عنوان سفیر ایتالیا بسیار علاقه‌مند بودم که ایران نیز یکی از کشورهایی باشد که برنامه هفته فیلم ایتالیا در آن برگزار می‌شود، چرا که این هفته‌های سینمای ایتالیا تحت عنوان«ایتالیا، فرهنگ‌ها، مدیترانه 2018» در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود. ایران کشور مهمی است و این اهمیت در طول تاریخ وجود داشته است. ما درخواست برپایی این هفته فیلم را به وزارت امور خارجه ایتالیا دادیم و آنها با برگزاری این هفته فیلم در کشور ایران موافقت کردند.

وی ادامه داد: ما پیش این نیز هفته‌های فیلم ایتالیا را در موزه سینما نیز برگزار کردیم و در آن مکان به موضوع سینما و تاریخ پرداختیم. این دفعه می خواهیم به خود سینما بپردازیم و این که چگونه می‌توان با کمترین بودجه فیلم ساخت می‌شود. به همین خاطر تصمیم داریم در کنار ۵ فیلمی که قرار است از ایتالیا به نمایش در آید، دو سمینار نیز برگزار کنیم. در سمینار اول که درباره طراحی صحنه و لباس ایتالیایی خواهد بود، «نوئمی مارکیکا» سخنرانی خواهد کرد، در سمینار دوم «ویتو پینکه‌ننا» به موضوع جلوه‌های ویژه و تولید نهایی می‌پردازد. 

سفیر ایتالیا خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که خوشبختانه در کشور ایران انجام دادیم حضور در جشنواره جهانی فجر بود که در این جشنواره از آقای «نیکولا پیووانی» نوازنده مطرح موسیقی متن فیلم‌های ایتالیایی دعوت کردیم که به ایران آمد و کنسرت برگزار کردند.

وی افزود: یکی از دلایلی که ما به سینما توجه ویژه داریم این است که سینما می‌تواند زبان مشترک ملت‌ها باشد. ایرانی‌ها و ایتالیایی‌ها از نظر طرز تفکر بسیار به یکدیگر شباهت دارند. انتخاب ۵ فیلمی که برای هفته فیلم ایتالیا صورت گرفته است، بسیار هوشمندانه بوده است و این فیلمها از ظرفیت‌های مختلفی استفاده کرده‌اند. در این فیلم‌هایی که به نمایش در می‌آیند هنرپیشگان مطرحی ایفای نقش کرده‌اند، همچنین موسیقی متن این فیلم‌ها توسط افراد مطرح ساخته شده است.

مائورو کنچاتوری گفت: سینمای ایران در کشور ایتالیا، یکی از سینماهای شناخته شده است. بسیاری از مصاحبه‌هایی که ما از هنرمندان کشورمان در روزنامه‌هایمان می‌خوانیم، می‌گویند که از هنرها و هنرمندان ایرانی الهام گرفته‌اند. درباره نمایش فیلم‌های ایتالیایی در کشور ایران می‌دانیم که مردم ایران علاقه‌مند به تماشای این فیلم‌ها هستند، ما با نمایش این فیلم‌ها در جمهوری اسلامی ایران همکاری خواهیم کرد. قطعاً فیلم‌های جدید به اندازه کافی برای نمایش وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در زمینه تئاتر نیز در ایران فعالیت داشته‌ایم؛ اما یکی از مشکلاتی که تئاتر برخلاف موسیقی دارد این است که تئاتر نیازمند ترجمه است، در حالی که موسیقی نیازمند ترجمه نیست. آقای نیکولا پیووانیچندی پیش در جشنواره جهانی فجر یک موسیقی-تئاتر اجرا کرد. در بخش عکاسی و هنرهای تجسمی نیز برنامه‌های ویژگی داریم که اگر با آنها موافقت صورت‌گیر اتفاقات بسیار خوبی صورت خواهد گرفت.

رجبی معمار در ادامه این نشست بیان کرد: ما اولین نمایشگاهی که در سال ۹۷ در خانه هنرمندان برگزار کردیم از یک هنرمند ایتالیایی بود و اینگونه رویدادها ادامه پیدا خواهد کرد. کشور ایتالیا ۲۵ فیلم به ما پیشنهاد کردند که ما از این تعداد فیلم، ۵ فیلم سینمایی و ۱ فیلم مستند انتخاب کرده‌ایم که در هفته سینمای ایتالیا در خانه هنرمندان ایران، نمایش داد می‌شود.

به نقل از فارس، سفیر ایتالیا تصریح کرد: این هفته سینما تنها به این علت نیست که ما فقط فیلم ایتالیایی به نمایش در آوریم، علت اصلی تشکیل این هفته فیلم شناخت سلیقه مردم ایران در حوزه سینما خواهد بود.

ب م

نظر شما
ارسال نظر